Jdi na obsah Jdi na menu
 


Velká cena Malajsie

       

Po týdenní přestávce se vozy vracejí na závodní trať, tentokrát na okruh Sepang v Malajsii. Loni zde zvítězil Fernando Alonso před Jarnem Trullim a Nickem Heidfeldem. Fisico závod po kolizi s Markem Webberem bohužel nedokončil.

Páteční tréninky ovládli testovací jezdci, ve druhém byli nejrychlejší Davidson a Wurz, 3. byl Alonso se ztrátou přibližně 0,7s, 4. Massa, 5. Räikkonen a 6. Fisico se ztrátou 1,1s. Do "zajímavé" situace se dostal Juan Pablo Montoya, když musel zastavit v boxové uličce na místě, kam již mechanici nesmí, a tak si musel svůj McLaren do garáže odtáhnout sám...

V sobotním tréninku byl nejrychlejší Michael Schumacher, hned za ním se seřadily oba vozy žlutomodré barvy.

                                  Pole - position pro Fisica                                 První část kvalifikace nepřinesla dramatické momenty, nejrychlejší byli piloti McLarenu.

Ve druhé části cílem projel s velmi dobrým časem Ralf Schumacher, ale vzápětí mu explodoval motor, musel tedy hned za cílovou čárou odstavit svou Toyotu.

Vozy Renault se na trati objevily až ke konci druhé části a zařadily se na 2. a 3. místo v pořadí Fisi - Alonso. V poslední části jezdil Giancarlo dlouho se ztrátou kolem tří sekund, ale ke konci za to i on pořádně vzal a dostal se na 1. pozici! Pole-position mu mohl vzít už jen Jenson Button, ale ani on to nedokázal!

Fisico tedy do GP Malajsie odstartuje z pole-position, spolu s ním bude stát v 1. řadě Button, druhá řada Rosberg - Webber, třetí řada patřila vozům McLaren, 7. Fernando. Michael Schumacher sice zajel 4. čas, ale z důvodů výměny motoru bude startovat ze 13. pozice.

 Jak kvalifikaci okomentovali Giancarlo s Fernandem:

Giancarlo byl po kvalifikaci šťastný, ovládání vozu bylo perfektní, spolu s týmem udělali přes noc hodně změn, a ty byly dnes na trati dosti znát. A samozřejmě by chtěl v závodě zvítězit!

Fernando nebyl zrovna nejšťastnější, tým ho totiž omylem natankoval dvakrát. Napřed to vypadalo, že Alonsovo tankovací zařízení nefunguje, tak si půjčili Fisicovo, nakonec se ukázalo, že se jen nezobrazovalo množství paliva... Fernando tedy odjel kvalifikaci s plně natankovaným vozem.

 Giancarlo pod sprchou šampaňského pod malajským nebem

Před závodem v rozhovoru Flavio prohlásil, jak to vlastně bylo v sobotní kvalifikaci s Fernandem. V garáži Renaultu byl prý pěkný chaos a Alonso by s tím svým benzínem mohl jet ještě do Austrálie... Ron Dennis se nechal slyšet, že se již těší, až dnes odhalí svou skvělou strategii...

Vozy se seřadily na startovním roštu a červená světla začala pomalu zhasínat... Start! Fisico s přehledem udržel 1. pozici, ale skvělý start měl Fernando ze 7. místa! Protáhl se mezi oběma McLareny a začal se tlačit ještě na na Williamsy! Najel si více zeširoka a objel tak i oba vozy Williams! Až Button ho dokázal zastavit.

Krátce po startu vrazil do Kimiho Räikkönena Klien a pro Kimiho závod skončil. Fisico poodjížděl Buttonovi, kterého se držel Alonso, ale ne moc dlouho, jeho těžký vůz mu to neumožňoval. Na Alonsa zezadu útočil Webber, ale byl velmi lehký a brzy odjel do boxů doplnit palivo. Pro poruchu motoru odstoupil Nico Rosberg.

Fisico se po své první zastávce u mechaniků vrátil na 3. pozici! O několik kol později zajel do boxů také Button, vrátil se opět za Fisica. Aktuálně jezdil v čele Alonso. Poté, co absolvoval svou zastávku také Fernando, zařadil se tentokrát on na 3. pozici, navíc to vypadalo, že co nevidět by mohlo začít pršet...

Williams tentokrát na body nedosáhl - také ve voze Marka Webbera nevydržel motor. Giancarlo si udržoval dostatečný náskok před Buttonem, Alonso měl za úkol Jensona dotáhnout. A dařilo se mu to skvěle! Tým mu dal informaci, že musí na Jensona najet ještě 1 sekundu, aby se po pit-stopu vrátil před ním.

Fisico mezitím absolvoval svou druhou zastávku a vrátil se právě za dvojicí Button - Alonso. Rozdíl mezi nimi byl již jen 3 sekundy, navíc Button musel předjíždět vozy o kolo zpět, takže raději zajel do boxů hned. Alonso na to šlapal, co to dalo a pak i on zajel do boxů, čímž se zpět na 1. pozici vrátil Fisico.

Alonsova zastávka trvala pouze 6,4 s! Alonso vyjížděl z boxové uličky a vůz Honda projel kolem... Byla to ale Honda Rubense Barrichella a Button se teprve objevil na cílové rovince! Alonso se vrátil na 2. pozici! 

Fisico měl v tu chvíli náskok kolem 14 sekund, Fernando na Buttona kolem 4 sekund. 20 s za Buttonem jezdil Montoya.  Byla to brilantní práce mechaniků ve žlutomodrých kombinézách, díky které nyní vezl Renault do cíle double!

V závěru závodu už Fisico svůj vůz šetřil, takže se mu zezadu  začal přibližovat také parťák Fernando. Jen pár kol před cílem vypověděl službu motor ve voze Nicka Heidfelda, který jel dnes svou 100. velkou cenu.

Zajímavý souboj se odehrával o 5. místo mezi Massou a Michaelem Schumacherem. Poslední kolo Velké ceny Malajsie: na první pozici Giancarlo. Naposledy absolvoval levotočivou zatáčku a přivezl svůj žlutomodrý vůz s kosočtvercem ve znaku pod šachovnicový praporek jako první!!! Přibližně po pěti sekundách dorazil také jeho stájový kolega Fernando a Renault slaví double po 24 letech!!! 3. přijel Button, 4. Montoya, 5. Massa a 6. Michael Schumacher.

Pod stupni vítězů se sešla známá renaulťácká trojka: Flavio, Fernando a Giancarlo. Na stupně vítězů půjde tentokrát převzít trofej Giancarlův inženýr Alan Permane. Tři nejlepší jezdci vystoupili na stupně vítězů a rozezněly se tóny italské hymny. Následovala hymna francouzská na počest vítězného týmu a poté byly předány ceny. Pod pódiem stál se slzami v očích Flavio a sledoval "výsledky své práce".

Giancarlo své vítězství věnoval svému kamarádovi z dětství, který minulý týden tragicky zahynul při autonehodě.

Renault dnes exceloval skvělou strategií a vynikající prací mechaniků v boxech. 

     

 

  Závod z pohledu týmu Renault  

Giancarlo Fisichella - vítěz závodu: " Dnešní závod byl naprosto fantastický, přestože byl hodně fyzicky i psychicky náročný. Bylo velmi horko, zejména pak zhruba od poloviny závodu dále. Věděl jsem, že to nebude jednoduché, ale jiná možnost, než jet od začátku závodu do jeho konce stále naplno, nebyla. Tak jsem jel naplno. Ani v posledních kolech jsem nechtěl polevit v koncentraci, takže nakonec vše dobře dopadlo. Vůz i motor se choval perfektně. Mám z tohoto vítězství opravdu velkou radost. Ještě větší radost mám ale z toho, že mohu toto vítězství věnovat svému příteli Pietrovi, který bohužel minulý týden zemřel. Stejně tak pro mě bylo velice příjemné vidět vedle stupňů vítězů svého inženýra, Alana Permaneho. Děkuji celému týmu, mám z dnešního vítězství obrovskou radost."

Fernando Alonso - druhé místo: " Z mého pohledu si myslím, že závod mohl dopadnout i jinak, nebýt problémů v kvalifikaci, dnes však šlo o to dostat ze sedmé pozice na roštu co nejvíce. Podařilo se mi skvěle odstartovat a v první zatáčce se díky pozdějšímu brzdění dostat vnějškem zatáčky před vozy Williams. Věděl jsem, že má Webber lehčí vůz než já a klidně bych jej i nechal jet, pokud by se pokusil o předjetí, ale navzdory většímu množství paliva v nádrži se mi dařilo zajíždět dobré časy. Pak už šlo jen o to držet nastavené tempo a hlídat si strategii, která se postarala o zbytek. Mám na tuto trať zvláštní vzpomínky, je to fantastický okruh a vždy byl. Jsem rád, že mám po dvou závodech celkem 18 bodů z 20 možných. Nemohu se dočkat závodu v Melbourne."

Flavio Briatore - šéf týmu: "Dnešní výsledky jsou pro celý tým Renault obrovským úspěchem. Fisico i Fernando byli fantastičtí. Giancarlo zcela kontroloval závod, Fernando naopak všechny pořádně překvapil svým startem. Vůz byl velice těžký, takže to, co se mu povedlo v první zatáčce, je něco zcela neuvěřitelného. Myslím, že tento výkon jasně dokládá, že jsme pravidla pro rok 2006, včetně nových osmiválcových motorů, pochopili správně. Máme v týmu skvělou partu lidí, všichni pracují naplno a mají jediný společný cíl. Mám radost za celou skupinu Renault, stejně jako by o ni měli být hrdí na to, že mají tak neuvěřitelný tým."

Pat Symonds - hlavní inženýr: "Minulý rok se nám neuvěřitelně dařilo, přesto se nám v roce 2005 nepodařilo zajet double. Je to velice unikátní týmová cena a my jsme rádi, že se nám ji dnes podařilo konečně získat. Giancarlo dosáhl naprosto fantastického výsledku. Včera jsme mohli být svědky toho, jak silnou osobností je – po nezdaru v Bahrajnu se dokázal vrátit zpět a zvítězit. Fantastický výkon z jeho strany. Ale nesmíme zapomenout ani na Fernanda, který byl po problémech v kvalifikaci v nevýhodě. Přesto se dokázal probít startovním polem a získat ze závodu maximum, tak jako vždy. Dnešní úspěch je úspěchem celého týmu a patří všem v Enstone a Viry."

Fotogalerie

 

Obrazek


ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek