Jdi na obsah Jdi na menu
 


Velká cena Evropy

Během dvoutýdenní přestávky, která od sebe dělila VC San Marina a VC Evropy probíhalo testování v Silverstone, kde si tým Renault vedl naprosto suverénně, takže by měl být na VC Evropy velmi dobře připraven. Samozřejmě ale nepodceňuje ani ostatní konkurenty: Ferrari, které se vrátilo do formy, navíc Michael Schumacher pojede svůj domácí závod, také další týmy pojedou "doma". Ať už je to McLaren, BMW nebo Toyota. Renault by samozřejmě chtěl i zde útočit na příčky nejvyšší. Na Nürburgringu, kde v roce 1976 těžce havaroval Niki Lauda. Loni zde zvítězil Fernando, když v nájezdu do posledního kola nevydrželo zavěšení mclarenu Kimiho Räikkönena. Giancarlo se po startu z boxů probojoval na 6. pozici. V letošní sezoně by na tom měl být Renault ještě lépe, na Nürburgringu je narozdíl od Imoly hned několik vhodných míst k předjíždění...

Páteční volné tréninky

V pátek dominoval Alex Wurz s vozem Williams a pozadu nezůstával ani Michael Schumacher, který byl nejrychlejší ze závodních jezdců v prvním tréninku. V tom druhém mu to ale vrátil Fernando, Giancarlo skončil 9. Složitý byl hlavně správný výběr pneumatik, s čímž měli problémy především u McLarenu.

Sobotní volný trénink

Sobotní volný trénink naznačil, že skvělá forma Ferrari z Imoly stále pokračuje. Ferrari obsadilo první dvě místa, Giancarlo s Fernandem skončili na 5. a 6. místě. Postavení na startu je na Nürburgringu důležité, jestli se Renault  ze svých chyb z Imoly poučil, ukáže až kvalifikace.

Pole-position pro Fernanda, zklamání pro Giancarla

První část kvalifikace přinesla zmatek, když byla zničehonic vyvěšena červená vlajka, aniž by se na trati cokoliv přihodilo. Na to měl doplatit také Jacques Villeneuve, ale nakonec i on se dostal do druhé části, což se pro jednoho z pilotů žlutomodrých vozů stalo osudným...

Druhá část již probíhala bez problémů. Své měřené kolo zajížděl Fisico až ke konci této části a jeho čas vypadal slibně, jenže se před ním objevil právě Jacques Villeneuve, který ho značně brzdil, a tak se Giancarlo propadl do nepostupové šestky. S tím už nic udělat nemohl, takže do boje o pole-position se vydal pouze jeden vůz Renault... Fisico se s tím pochopitelně jen tak nesmířil a vypravil se do garáže BMW, kde si s Villeneuvem "promluvil" osobně. Podle údajů týmu tak Giancarlo přišel o 0,7 s, mohl se zařadit někam kolem 4. -5. místa, místo toho mohl Villeneuovi "poděkovat" za 13. startovní pozici. Ale vzhledem k tomu, že oba piloti Williamsu měnili motor a budou tak posunuti na startu o 10 míst zpět, Giancarlo do závodu odstartuje z 11. pozice.

O pole-position se tedy vydal bojovat Fernando. Na čele se střídali Kimi Räikkönen, Michael Schumacher a také právě Fernando, který se svým žlutomodrým vozem zajížděl opravdu skvělé časy. Jeho čas 1:29... už nepřekonal nikdo, a Fernando tak vybojoval své první letošní pole-position! Spolu s ním bude stát v první řadě Michael Schumacher, druhá řada bude patřit Massovi a Barrichellovi, třetí řada Räikkönen a Button, 7. Jarno Trulli, 8. Villeneuve, 9. Montoya, 10. Ralf Schumacher a 11. Giancarlo.

Po kvalifikaci se Fisico stěžoval na Villeneuva a žádal pro něho penalizaci. FIA nakonec rozhodla, že Villeneuovi budou smazány jeho časy z poslední části kvalifikace, ale díky penalizaci obou Williamsů se Villeneuve posune pouze o jednu pozici zpět. Giancarlo tak stejně odstartuje až z 11. pozice...

Výsledky kvalifikace:

 1.  Fernando  Renault  M  1:29.817
 2.  M. Schumacher  Ferrari  B   1:30.028
 3.  F. Massa  Ferrari  B  1:30.407
 4.  R. Barrichello  Honda  M  1:30.754
 5.  K. Räikkönen  McLaren  M  1:30.933
 6.  J. Button  Honda  M  1:31.940
 7.  J. Trulli  Toyota  B  1:31.419
 8.  J.P. Montoya  McLaren  M  1:31.880
 9.  J. Villeneuve  BMW  M  1:31.542
 10.  R. Schumacher  Toyota  B  1:30.944
 11.  Giancarlo  Renault  M  1:31.197
 12.  D. Coulthard  Red Bull  M  
 13.  N. Heidfeld  BMW  M  
 14.  V. Liuzzi  Toro Rosso  M  
 15.  C. Klien  Red Bull  M  
 16.  C. Albers  Midland  B  
 17.  S. Speed  Toro Rosso  M  
 18.  T. Monteiro  Midland  B  
 19.  M. Webber  Williams  B  
 20.  T. Sato  Super Aguri  B  
 21.  F. Montagny  Super Aguri  B  
 22.  N. Rosberg  Williams  B  

Ferrari vypadá velice silně, překvapit v závodě může ale také McLaren. Otázkou je, kdo má jaké množství paliva a především kdo zvolí tu nejlepší strategii. To vše ale odhalí až samotný závod.

Závod

Start přinesl hodně dramatických situací, Giancarlo se snažil probojovat co nejvíce dopředu a dařilo se mu to skvěle po vnitřní stopě, než ho zbrzdil jeden z vozů Toyota, čímž se před oba posunuli jezdci, kteří zvolili vnější stopu. Mezitím si vpředu vedoucí pozici udržel Fernando před Michaelem Schumacherem a Felipem Massou. Fernandovi se tentokrát nepodařilo Michaelovi ujíždět, Michael ho po celou dobu kontroloval ze vzdálenosti přibližně 2 sekund. Na 4. pozici se probojoval Jenson Button, za ním Räikkönen, Jarno Trulli, Barrichello, 8. Villeneuve, 9. Heidfeld a 10. Giancarlo.

Na trať vyjel safety-car, když uprostřed trati zůstal stát Liuzziho vůz. Liuzzi se snažil dojet do boxů s poškozenou pneumatikou poté, co došlo ke kolizi mezi ním a vozy Red Bull. Závod skončil pro Davida Coultharda, který také doplatil na již zmíněnou kolizi.

Po zajetí safety-caru Kimi Räikkönen předjel Jensona Buttona, ale vedoucí trojice se držet nedokázal. Dopředu se posunul také Montoya, který si poradil  s Fisicem. V 17. kole byli připraveni mechanici ve žlutomodrých kombinézách, do boxů zamířil Fernando, spolu s ním zajel do boxů také Massa, kolo poté také Michael. Ale po návratu Michaela si Fernando udržel svou 1. pozici, Michael za ním ale příliš daleko nebyl. Ještě dlouho na trati vydržel Kimi Räikkönen, ale po své zastávce se vrátil zpět na 4. pozici za Massu. Svou pozdní zastávkou se Giancarlo dostal před Jarna Trulliho, za něho se zase vrátil Montoya. Vytvořila se "zajímavá" trojice: Villeneuve, Giancarlo a Montoya. Fisico se ze všech sil snažil útočit na Villeneuva, ale měl ještě těžký vůz, navíc by bylo zbytečné tolik riskovat, zvláště, když před ním jel právě Jacques...

Závod skončil pro Jensona Buttona, který odstavil svou hondu s kouřícím motorem. Fernando s Michaelem se přetahovali o nejrychlejší kolo, Massa již na tuto dvojici ztrácel kolem 4 sekund.

20 kol před koncem závodu zajel podruhé do boxů Fernando a strávil tam 8,8 s. Michael věděl, že je to jediná možnost, jak se před něho dostat a na trati zůstal o 3 kola déle, které mu umožnily vrátit se zpět na vedoucí pozici, navíc s náskokem téměř 6 sekund! Taktická bitvu v tomto případě Renault prohrál, naopak tomu bylo v případě Giancarla, který se díky skvělé práci svých mechaniků dostal před Villeneuva! Montoya a také Nico Rosberg, který jel pouze na 1 zastávku v boxech, se propadli až za Giancarla, který měl nyní před sebou Ralfa Schumachera. Několik kol před cílem ale odstoupil jak Montoya, tak Ralf Schumacher a Giancarlo se tak octl na 6. pozici, před sebou měl Rubense Barrichella.

V závěru závodu měl ale Giancarlo problémy s chováním svého vozu, takže k předjetí Barrichella nakonec nedošlo. Michael poodjel Fernandovi na vzdálenost 9 sekund, 3 s za ním jezdil Massa a o 2 sekundy zpět byl Räikkönen. K žádné změně v pořadí na bodech už nedošlo, Michael Schumacher dosáhl na své druhé letošní vítězství, Fernado byl ovšem se svým druhým místem maximálně spokojen a Felipe dosáhl na své vůbec první pódium v kariéře! Renault dnes získal 11 bodů, Ferrari 16. Boj o prvenství začíná být hodně zajímavý...

Výsledky závodu:

 1.  M. Schumacher  Ferrari  B  1h 35:58.765
 2.  Fernando

 Renault

 M  + 3.751
 3.  F. Massa  Ferrari  B  + 4.447
 4.  K. Räikkönen  McLaren  M  + 4.879
 5.  R. Barrichello  Honda  M  + 1:12.856
 6.  Giancarlo  Renault  M  + 1:14.143
 7.  N. Rosberg  Williams  B  + 1:14.556
 8.  J. Villeneuve  BMW  M  + 1:29.364
 9.  J. Trulli  Toyota  B  + 1 kolo
 10.  N. Heidfeld  BMW  M  + 1 kolo
 11.  S. Speed  Toro Rosso  M  + 1 kolo
 12.  T. Monteiro  Midland  B  + 1 kolo
 13.  C. Albers  Midland  B  + 1 kolo

Neklasifikováni byli:

 R. Schumacher  Toyota  B    kolo 53 
 J.P. Montoya  McLaren  M  kolo 53
 T. Sato  Super Aguri  B  kolo 46
 F. Montagny  Super Aguri  B  kolo 30
 J. Button  Honda  M  kolo 29
 C. Klien  Red Bull  M  kolo 29
 M. Webber  Williams  B  kolo 13
 D. Coulthard  Red Bull  M  kolo 3
 V. Liuzzi  Toro Rosso  M  kolo1

 

Závod z pohledu týmu Renault:

Fernando Alonso - 2. místo:"Dnešní závod byl pro mě velice zajímavý. Podařilo se mi skvěle odstartovat, dlouhou dobu v průběhu první části závodu jsem dokázal udávat tempo. První zastávka vyšla dobře, ale druhá už byla několik kol před oběma vozy stáje Ferrari, což jim díky jejich rychlosti pomohlo k cestě vpřed. Rozhodl jsem se proto zbytečně neriskovat, stáhnul jsem otáčky a šetřil motor pro nadcházející závod v Barceloně. Myslím, že i druhé místo je pro nás skvělým výsledkem. Ferrari dnes bylo o něco rychlejší než my, a i přesto, že dnes pneumatiky fungovaly na jedničku, oni měli větší rychlost. Jsem ale optimista a věřím, že v Barceloně dokážeme tento stav zvrátit. Nemohu se dočkat závodu před zraky svých domácích fanoušků."


Giancarlo Fisichella - 6. místo:"Dnešní závod pro mě nebyl vůbec jednoduchý. Start z jedenácté pozice nikdy nepomůže, cesta vzhůru startovním polem bývá velice těžká a jezdce často brzdí ostatní, pomalejší soupeři. Nejinak tomu dnes bylo v mém případě. Za celý závod jsem zajel stěží jedno či dvě kola, kdy by mě někdo nebrzdil. Bylo proto velice těžké ukázat svou skutečnou rychlost. Na druhé straně jsme měli dobrou strategii a dokázali si držet pozici. Druhá zastávka v boxech byla velice dobrá: při nájezdu do boxů jsem byl agresivní, neboť jsem věděl, že je to má jediná možnost, jak se dostat před Villeneuvea. Tým pak odvedl při výměně pneumatik a tankování fantastickou práci. Díky tomu jsem se vrátil velice rychle zpátky na trať. Můj souboj s Montoyou v první zatáčce byl také skvělý – nebylo to jednoduché, ale podařilo se mi udržet pozici. Ke konci závodu jsem sice byl rychlejší než Barrichello, ne však dost na to, abych se jej mohl pokusit předjet. I tak se mi ale dnes podařilo získat pro sebe i tým další cenné body. Pevně věřím, že za týden ve Španělsku půjde všechno lépe."

Flavio Briatore - šéf týmu:"S výsledky dnešního závodu můžeme být spokojení, přestože se našel soupeř, který byl o něco rychlejší, než my. Podařilo se nám sebrat body stáji McLaren, několik nám jich na druhou stranu vzalo Ferrari. Fernando svým druhým místem alespoň utlumil naši ztrátu upevněním své pozice v Poháru jezdců. Neudělal dnes jedinou chybu a také Fisico si dnes vedl na trati velice dobře. Musíme ale uznat, že kombinace pneumatik Bridgestone a vozu Ferrari dnes byla nad naše síly. Za daných okolností je pro nás druhé místo skoro stejně cenné jako samotné vítězství. Gratuluji Ferrari, ale už nyní věřím, že v Barceloně budeme opět bojovat o vítězství."

Pat Symonds - hlavní inženýr:"Přesně jak jsme očekávali, byl dnešní závod , co jsme předpovvelice náročný a mnoho z tohoídali, se naplnilo. Bylo nám jasné, že pokud se pustíme do souboje s Michaelem, budeme muset dávat přes rameno pozor také na Massu a Räikkönena. Jak se ukázalo, přesně to se také Fernandovi stalo. Kritickým okamžikem tohoto závodu byla druhá zastávka v boxech. Aby se Fernando udržel ve vedení, potřebovali jsme několik sekund náskok. Jakkoliv jel ale Fernando ostře, Michael s ním dokázal držet krok. Jakmile jsme zajeli do boxů, bylo zřejmé, že Michaela za sebou určitě neudržíme. Rozhodli jsme se proto stáhnout otáčky ve Fernandově voze, neboť jsme chtěli šetřit motor. Druhé místo není ve z hlediska šampionátu špatné. Co se Giancarla týká, měl velice nabité odpoledne. Jako jezdci startujícímu z jedenáctého místa jsme mu vytvořili flexibilní strategii, která by mu mohla pomoci k lepšímu umístění. Přestože se nám tak podařilo dostat jej před několik jezdců – zejména pak před Villeneuvea – problém s posilovačem řízení v závěrečných fázích závodu mu zabránil v dalším postupu."

Fotogalerie:

Obrazek

ObrazekObrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ObrazekObrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

 

Obrazek

Obrazek

Obrazek