Velká cena Bahrainu
Téměř celých 150 dní všichni čekali na to, až se zase sejdou na závodní trati a dokážou, že jejich zimní příprava nebyla zbytečná. Úvodním podnikem tentokrát nebyla již tradiční Velká cena Austrálie, ale právě Bahrain, kde se jelo teprve potřetí v historii.
S velkými ambicemi přijel do Bahrainu tým Honda, který věřil, že má velmi rychlý, konkurenceschopný a vítězný vůz, a že by Jenson Button mohl konečně dosáhnout na své první vítězství v kariéře. Před samotnou velkou cenou se mluvilo o předních přítlačných křídlech, protože Renault si stěžoval na přední křídla Ferrari...
V pátečních trénincích jako obvykle dominovali testovací jezdci, nejlépe si vedl Davidson z týmu Honda. Fernando Alonso skončil na 5. místě, Giancarlo Fisichella na místě 8. Oba jezdci Renaultu byli s průběhem dne spokojeni, pochvalovali si výběr pneumatik i nastavení jejich žlutomodrého vozu. Drobné problémy se objevily u týmu McLaren, když Kimi Räikkönen musel zastavit kvůli technickým problémům a Juan Pablo Montoya si stěžoval, že je jeho vůz o 7 km/h pomalejší...
V sobotním volném tréninku si nejlépe vedl opět tým Honda, když nejrychlejší čas zajel Jenson Button. 2. skončil Michael Schumacher, 3. Fernando a 4. Giancarlo.
Všichni s napětím čekali, co přinese nový formát kvalifikace, která se nyní skládá ze tří částí. Dvou patnáctiminutových a jedné dvacetiminutové. Hned první část přinesla nečekané události, když přibližně v polovině letěl přes trať vůz Kimiho Räikkönena! Příčinou toho bylo ulomené zadní křídlo a poškozený závěs zadního kola. Kimi se snažil zajet do boxů, první část kvalifikace byla zastavena.
Do konce zbývalo přibližně 5 minut, zbýval tedy čas na zajetí pouze jednoho ostrého kola, přičemž některé vozy se na trati ještě neobjevily, mezi nimi také oba vozy Renault.
Poté, co byla první část opět spuštěna, na trať vyjelo přibližně 10 vozů najednou a všichni měli pouze jeden jediný pokus zajet nejrychlejší čas... Ale jak Fernando, tak Giancarlo neměli žádný problém s postupem do další části.
Druhá část již probíhala bez větších komplikací.
Poslední část byla hodně napínavá až do konce, nakonec si první řadu rozdělili oba jezdci Ferrari, 65. pole-position si vyjel Michael Schumacher, spolu s ním se do první řady postavil Felipe Massa, ve druhé řadě stáli Jenson Button a Fernando Alonso, 5. byl Montoya, 6. Barrichello, 7. Webber, 8. Klien, 9. Giancarlo Fisichella a 10. Heidfeld. Z poslední pozice startoval Kimi Räikkönen.
Jak kvalifikaci okomentovali Giancarlo s Fernandem:
Giancarlo si stěžoval, že jeho vůz náhle ztratil po výměně pneumatik výkon, takže byl pochopitelně zklamán, že do závodu vyjede až z 9. pozice, ale na druhou stranu věřil své strategii a doufal v dobrý závod.
Fernando přiznal, že udělal drobnou chybičku, která ho stála ještě lepší umístění, ale v Renaultu se přesvědčili, že mají rychlé a zároveň spolehlivé vozy a také Fernando věřil v silný závod pro tento tým.
Renault opět na čele!
Ještě krátce před startem v rozhovoru prohlásil Flavio Briatore , že Giancarlovy problémy jsou již vyřešeny, spekulovalo se také o výměně motoru, ke které ale nakonec nedošlo.
Start! Buttonovi start nevyšel podle jeho představ, okamžitě se před něho dostal Alonso, který útočil ještě na Massu. Dobře se dopředu posouval také Fisico z 9. pozice. V čele jezdil Michael, za ním Massa, který měl ale těsně za sebou Alonsa, po chvíli se Alonso dostal dokonce na 2. pozici právě před Massu!
Fisico se posunul již na 7. místo, ale když ho zezadu začali dotahovat ostatní jezdci, bylo evidentní, že má opět nějaký problém...Výborně dopředu poskočil z posledního místa také Kimi Räikkönen, který byl jen kousek za Fisicem. Před Fisica se dostal Webber, následoval Villeneuve, za kterým už jezdil Kimi Räikkönen.
Massa zaútočil na Alonsa v první zatáčce, ale svůj červený vůz nezvládl, dostal smyk a chybělo málo, aby s sebou smetl také Alonsa. Alonso musel brzdit, přišel tak přibližně o 2 sekundy. Massa zamířil do boxů, kde se ale zdržel kolem 40 sekund a pokračoval s velkou ztrátou.
Brzy se v boxech objevil také Michael Schumacher a Fisico. Fisico nejezdil právě nejrychlejší časy, ale potom se zdálo, jako by jeho probémy ustaly, protože se dostával opět rychle dopředu, tlačil před sebou Jarna Trulliho, a už to vypadalo, že na něho zaútočí, ale v tom v jedné ze zatáček náhle zpomalil a jeho žlutomodrý vůz už nechtěl dále zrychlovat. Fisico dojel do boxů a následně do garáže... Hydraulika.
Ve voze BMW Jacqua Villeneuva explodoval motor. Od BMW se čekalo určitě více... Do první pětky se již posunul Kimi Räikkönen, dokonce ještě před Montoyu.
Rozhodovalo se mezi Michaelem a Alonsem. A rozhodnout měly poslední zastávky v boxech, kam dříve zamířil Michael Schumacher. Alonso měl před sebou jezdce o kolo zpět, takže raději co nejdříve zamířil také ke svým mechanikům. Jeho zastávka byla velmi rychlá! Alonso se vracel zpět na trať, a to už se po cílové rovince řítilo Ferrari Michaela Schumachera... Do první zatáčky oba vjížděli bok po boku, Alonso Michaelovi nedaroval ani centimetr trati! A nakonec byl v tom souboji úspěšnější a náhle byl v čele Velké ceny Bahrainu!
Posledních 20 kol jezdil Michael těsně za Alonsem, občas naznačil útok. Na 3. pozici jezdil Räikkönen, na kterého zase tlačil Button, ale stejně jako v případě Michaela se mu to již nepodařilo.
To už vezl Alonso svůj žlutomodrý vůz pod šachovnicový praporek na 1. pozici! Jako 2. projel cílem Michael Schumacher, 3. Kimi Räikkönen, 4. Jenson Button, 5. Montoya, 6. Webber, 7. Nico Rosberg, který ještě v závěru předvedl stíhací jízdu a předjel Christiana Kliena, který skončil 8., 9. Massa a 10. Coulthard. Do cíle se nepodívali Judži Ide, Jacques Villeneuve, Giancarlo Fisichella a Christijan Albers.
Alonso postavil svůj Renault pod stupně vítězů, vystoupil z vozu a začal předvádět něco jako "tanec" - z filmu Grinch. Byla to totiž sázka... Totéž nám předvedl ještě jednou na stupních vítězů. Zajímavé pódium: Alonso, Michael Schumacher a Kimi Räikkönen... Hned na úvod sezony tedy zazněly tóny francouzské hymny... (osobně doufám, že ne naposled!!!)
Závod z pohledu týmu Renault:
Fernando - vítěz závodu: "Dnešní vítězství bylo velmi cenné a rád bych jej věnoval mechanikům a celému týmu za fantastické zastávky v boxech a správnou strategii. V úvodních fázích závodu mě potkal legrační incident, když jsem byl velice blízko Massovi, který dostal v první zatáčce hodiny. Poté šlo ale všechno velice hladce a já jsem věděl, že nejdůležitější okamžik nastane při druhé zastávce v boxech. Na začátku jednotlivých částí závodu jsem dával pozor na pneumatiky, abych měl pro důležité okamžiky k dispozici dobrý materiál. Po celou dobu jsem věřil tomu, že můžeme dosáhnout úspěchu. Pak už jsem jen udržoval stabilní tempo. Vůz se choval báječně a já se soustředil na to, abych neudělal žádné chyby. Pomalu jedoucí jezdci byli dnes velice féroví. Ukázalo se, že nemáme na konkurenci takový náskok, jak jsme očekávali, i přesto jsme ale rádi za takovýto vstup do sezóny."
Giancarlo - odstoupil ze 13. pozice: "Stejný problém, který mě vyřadil ze závodu, totiž pokles výkonu motoru, mě potkal již v kvalifikaci. Po začátku závodu bylo vše v pořádku, ale pak jsem najednou pocítil výrazné zpomalování na rovinkách. Dokázal jsem se sice ještě bránit ostatním vozům, ale daný režim měl velice daleko k plnému potenciálu vozu. O chvilku později došlo k závadě na hydraulice, kvůli které jsem byl nucen ze závodu odstoupit. Na druhé straně je dobré, že nás čeká další závod již za týden a my máme dobrý vůz. Rád bych se v Malajsii vrátil znovu dopředu."
Flavio Briatore - šéf týmu: "Děkuji celému týmu a našim partnerům za fantastické vítězství. Fernando odjel neuvěřitelně dobrý závod, ve kterém zaslouženě zvítězil. Moc se omlouváme Fisicovi za problém s motorem, kvůli kterému musel ze závodu odstoupit. Tým odvedl také vynikající práci: zastávky byly vynikající a pomohly Fernandovi vrátit se na trať ještě před Michaelem. Byl to velice emotivní závod a v každém případě fantasticá show. Jsme velice spokojeni."
Pat Symonds - hlavní inženýr: "Pro Renault byl dnešní závod zcela vynikající. Jezdci počínaje a týmem konče, jsem dnes všem ukázali, čeho jsme schopni. Po druhé zastávce v boxech to bylo mezi Fernandem a Michaelem velice, velice těsné, což jsem ale očekávali již od začátku závodu. Tím, co nám dnes pomohlo k vítězství, byly delší stinty, které nám pomohly využít výkonu, jímž nás pneumatiky Michelin vybavily. Povedlo se, byť ne docela - velice se omlouváme Giancarlovi. Problém s motorem, který jej v kvalifikaci potkal, se bohužel nevytratil, naopak zcela zhatil jeho snažení na trati. Za daných okolností odvedl vynikající práci. Byl to nakonec únik kapaliny z hydrauliky, který jej donutil ze závodu odstoupit."
Tým se tedy Giancarlovi omluvil za problémy, které ho v Bahrainu potkaly, ale poté se omlouval též Giancarlo, a to za nevhodné výrazy, které všichni slyšeli v přímém přenosu přes týmové rádio...
Celý tým se již začíná připravovat na další velkou cenu, kterou bude hostit Malajsie...