Závodní víkend
Takový závodní víkend začíná již v úterý, kdy se na okruhu instaluje veškeré potřebné technické vybavení. Ve středu se k týmu přidávají také jezdci. Ti s techniky procházejí celou trať, ověřují si její stav a porovnávají jej se záznamy z předešlého roku. V následujících hodinách se cesty členů týmu opět rozdělí. Na piloty čekají setkání organizovaná sponzory, zatímco technici kontrolují všechny systémy a připravují vozy.
Skutečná akce začíná v pátek brzy ráno. Jezdci přijíždějí na trať obvykle po osmé hodině a v 10:00 má Renault technický mítink. Zde se technici domlouvají s jezdci, kdy budou vyjíždět na trať a kolik kol je čeká. Vzhledem k pravidlům se tréninkové jízdy omezují na minimum. Pokud vše probíhá podle předpokladů, vozy Renault často nevyjíždějí na trať při pátečním ranním tréninku a šetří síly na odpoledne, kdy jsou klimatické podmínky bližší kvalifikaci i nedělnímu závodu. Časy, dosahované v pátek, ještě nejsou důležité. V této fázi se kontroluje předběžné nastavení vozu, případně se dolaďují detaily. Především ale jezdce čeká volba té správné směsi pneumatik.
Zatímco jezdci se po volném tréninku opět odebírají k dalším P.R. povinnostem, techniky čeká analýza chování vozů a zamyšlení nad výkonností soupeřů. Zvažují se případné změny nastavení vozů pro sobotu a předběžně se rozhoduje o strategii pro závod.
V sobotu začíná program na trati brzy ráno. Jezdci absolvují poslední volný trénink před kvalifikací. Na vozech se dělají už jen minimální úpravy. Po volném tréninku už nelze na vozech uskutečnit žádné větší změny. Technici, vedení týmu a jezdci se scházejí a následuje jedna z rozhodujících fází velké ceny - volba strategie pro nedělní závod.
Ve 14:00 začíná kvalifikace, která sestává ze tří částí: v prvních dvou částech jezdci jezdí s minimem paliva, z každé patnáctiminutovky vypadne šest nejpomalejších vozů. Poslední část (nyní též zkrácenou na 15 minut) jezdci absolvují s takovým množstvím paliva, s jakým nastoupí do závodu. Po kvalifikaci jezdce čekají rozhovory s novináři a další účast na P.R. akcích. Pro techniky se sobotní podvečery zásadně proměnily. Namísto hektické přípravy vozů pro závod už mohou jen znovu analyzovat získaná data, protože vozy jsou povinně odevzdány do uzavřeného parkoviště a nesmí se s nimi manipulovat.
V neděli začíná život v boxech brzy ráno. Mechanici na rezervním voze trénují zastávky v boxech spojené s výměnou nejzranitelnější dílů karoserie. Po obědě v 11:30 se vedení týmu a jezdci scházejí k poslednímu prodiskutování strategie pro závod. Jezdce pak čeká oficiální brífink a povinné parádní kolo, většinou absolvované na návěsu za oficiálním tahačem.
Půl hodiny před startem piloti vyjíždějí se svými monoposty do prostoru startu a cíle, kde je opět předávají svým mechanikům k poslední kontrole. Ještě deset minut před startem můžete v zákulisí potkat některého z pilotů, a Fernando bývá jedním z nich, jak utíká do svého motorhomu a poté se rychle vrací do prostoru startu a cíle. Důvod je prostý - potřeba odskočit si na toaletu...
Tři minuty před startem všichni opouštějí prostor startu a cíle. Jezdec v kokpitu zůstává osamocen. Ve 14:00 se vydává do zahřívacího kola. Blíží se start další velké ceny...
Cíl je obvykle kolem 15:30. Technici balí své vybavení, ale jezdce ještě čekají nekonečné rozhovory.