Velká cena Maďarska
Piloti Renaultu před závodním víkendem
Fernando
Fernando, tým zaznamenal v Německu první pódium sezóny. Ale vy jste v závodě neměl štěstí a skončil mimo body...
Ano, měl jsem těžký závod, ale byl jsem na to připraven, protože jsem věděl, že bude těžké přetavit rychlost z kvalifikace v rychlost v závodě. Pro mě znamenal ten výsledek zklamání, ale díky Nelsonově pódiu získal tým hodně bodů a to je pro šampionát důležité. Pro mého týmového kolegu bylo důležité získat dobrý výsledek, je to pozitivní pro tým a pomůže nám to v druhé polovině šampionátu."
Teď jsme v Budapešti, je to okruh, kde jste v minulosti byl úspěšný a máte na něj dobré vzpomínky...
"Ano, je to tak, na tomto okruhu jsem vyhrál svůj první závod s týmem Renault v roce 2003 a je to místo, kde se mi vždy dařilo. Takže jsem rád, že se sem letos znovu vracíme a jsem odhodlán odrazit se nahoru od výsledku z Německa."
Je to obecně populární Grand Prix? Myslíte, že je tu mimořádná atmosféra?
"Ani nevím. Pro mě určitě ano, protože tu mám dobré vzpomínky a závod se obvykle jede v době, kdy mám narozeniny. Vždy je tu hodně diváků, lidé jsou velmi vlídní a vždy jsme tu vítáni. To je důvod, proč se paddock rád vrací každý rok do Budapešti."
Řekněte nám něco o okruhu.
"Je to náročná trať a teploty jsou během závodu často vysoké, takže je to kvůli tomu ještě těžší, hlavně pro jezdce a mechaniky. Abyste tu byli rychlí, tak potřebujete vysoký přítlak, stejně tak dobrý grip a trakci, abyste získali v pomalých zatáčkách. Takže na těchto věcech začneme pracovat hned jak začnou v pátek tréninky, budeme stavět na informacích získaných minulý týden v Jerezu."
Nelson
Nelsone, v Německu jste dojel druhý. Vyprávějte nám o tom víkendu...
"Umístění na pódiu bylo pro tým samozřejmě úžasným výsledkem. Po špatné pozici z kvalifikace jsem si myslel, že je to konec mého víkendu, protože jsem věděl, že bude těžké získat body. Ale nevzdali jsme se a tým se rozhodl zkusit se strategií něco odlišného, zastavili jsme jen jednou, abychom zjistili, jestli nám to nepřinese nějakou výhodu. To se ukázalo jako skvělé rozhodnutí, protože jsem měl akorát za sebou svojí jedinou zastávku, když vyjel Safety car. To znamenalo, že máme ideální strategii a mohli jsme dokončit na pódiu."
Jaký to byl pocit stát poprvé na pódiu F1?
"Stát na pódiu a vidět celý tým tak šťastný byl skvělý pocit a pro nás pro všechny je to velké povzbuzení. Vím, že jsem měl trochu štěstí, ale musíte se chopit příležitosti, když se vám naskytne a ke konci závodu jsme byli dost silní na to, abychom dokončili druzí. Vůz se choval opravdu dobře, i když jsme jeli na měkkých pneumatikách, mohl jsem na to tlačit a být konzistentní. Pódium je skvělá odměna pro celý tým, hlavně po některých problémech, které jsme letos měli a jsem nadšen, že jsem tento výsledek získal ve své první sezóně. Samozřejmě doufám, že to je jen začátek, protože chci brzy znovu zažít pocity z německé GP."
Další zastávka je v Maďarsku, což je okruh, kde jste měl před pár lety skvělý závod v GP2. Těšíte se na návrat do Maďarska?
"Určitě. Můj víkend GP2 v roce 2006 byl mimořádný, protože jsem vyhrál hlavní závod z pole position v sobotu a poté sprint v neděli, navíc jsem v obou závodech zajel nejrychlejší kolo. Určitě to byl jeden z mých nejlepších závodních víkendů. Je to příjemná trať, když se vám podaří najít dobrý rytmus a zdá se, že vyhovuje mému jezdeckému stylu. Vůz Formule 1 jsem tam samozřejmě ještě neřídil, ale těším se na to tento víkend."
A jaké jsou vaše cíle pro tento víkend?
"Myslím, že v obvyklých podmínkách bude těžké bojovat o další pódium, protože je ztráta na vedoucí vozy stále příliš velká. Také si myslím, že bude bitva ve středu pole velmi vyrovnaná, stejně jako v Německu. Proto se budeme muset soustředit na dobré umístění na startovním roštu, protože v Maďarsku se velmi těžko předjíždí. Pokud se dostaneme do třetí části kvalifikaci, myslím, že je reálný cíl bojovat v neděli o body. Pokud to dokážeme, budu spokojený."
Páteční volné tréninky
Fernando - 5. a 4. místo: "Byl to typický tréninkový den, odjeli jsme mnoho kol a získali mnoho dat pro analýzu, abychom byli připraveni na zítra. Celkově jsme vůz vylepšili a jdeme správným směrem. Ještě musíme pár věcí vylepšit, ale pokud zítra dopoledne maximálně využijeme poslední trénink, měli bychom být v kvalifikaci v dobré formě."
Nelson - 8. a 2. místo: "Program volných tréninků proběhl dobře a pokročili jsme. Vůz dobře reagoval na různá nastavení, která jsme vyzkoušeli a jsem s dnešní prací celkem spokojený. Trať se v průběhu dne hodně měnila a je to dost náročné místo s hodně zatáčkami, ale jízdu na okruhu jsem si užíval, doufám, že to takto bude zítra pokračovat."
Pat Symonds - hlavní inženýr: "Tady v Maďarsku to byl velmi produktivní první den. Není tajemstvím, že jsme na tomto okruhu, kde je kvalifikace zvlášť důležitá, jezdili s lehce menším množstvím paliva než obvykle, ale i tak se zdá, že jsme konkurenceschopní. Naším hlavním cílem bylo porozumět pneumatikám a hlavně efektu drolení. Celkově to byl pro nás úspěšný den."
Kvalifikace - Fernando a Nelson v Top Ten
Fernando Alonso 7. místo: "Věděli jsme, že kvalifikace bude velice těsná a to se potvrdilo. První část byla velice konkurenční, ale s oběma vozy jsme se dokázali dostat do třetí části kvalifikace, což je pozitivní. Ale myslím si, že zítřejší závod bude obtížný, to je samozřejmé. Pokusím se udělat vše, co je v mých silách, abych měl tempo a doufejme, že získám nějaké body."
Nelson Piquet -10. místo: "Kvalifikace byla velmi konkurenční a obtížnější, než jsem myslel, že by mohla být. Na konci jsem dosáhl třetí části kvalifikace a s tím jsem spokojen. Znamená to, že se zítra můžeme přiblížit dobrému závodu a doufám, že zužitkujeme naši startovní pozici na roštu a získáme nějaké body."
Pat Symonds - technický ředitel: "Jako vždy byly domácí úkoly, které jsme během volných tréninků udělali, splaceny tím, že se oba vozy dostaly s plnou nádrží do poslední části kvalifikace, což věříme, že nám pomůže odjet konkurenceschopný závod. Jak všichni ví, na této trati je skutečně těžké předjíždět a tak jsou po dobrém kvalifikačním výsledku extrémně důležité zastávky v boxech."
Denis Chevrier - vedoucí provozu motoru: "Naším cílem bylo dosáhnout nejlepší desítky, což se nám povedlo. Ztráta na lídry je ale významná a jak už Fernando na začátku víkendu řekl, musíme o nejlepší desítku bojovat tvrdě až do konce, protože v takové situaci teď jsme. S těmito místy na roštu se teď připravujeme na těsný závod, ale máme dobrou strategii. Počítat se bude každé kolo a nesmíme dělat chyby."