Turecko, Istanbul
Okruh: Istanbul Park
Délka: 5.338 km
Počet kol: 58
Ujetá vzdálenost: 309.396 km
Hlavní místo k předjíždění: na brzdy v první zatáčce
Podíl jízdy na plný plyn: 63 %
Maximální rychlost: 305 km/h
Nejdelší doba jízdy na plný plyn: 17 s
Opotřebení pneumatik: střední
Opotřebení brzd: nízké
Nastavený stupeň přítlaku: střední - vysoký
Přilnavost povrchu: střední
Země s bohatou historií tvořící hranici mezi Evropou a Asií, vybudovala moderní autodrom na asijské straně Istanbulu.
Samotný Istanbul patří s více než 11 miliony obyvatel mezi největší města Evropy. Supermoderní trať navrhl německý architekt Hermann Tilke, její výstavba trvala přibližně dva roky a pohltila přes 200 milionů amerických dolarů. O Tilkem se dá prohlásit, že je to v současnosti dvorní architekt formule 1, jako první vtiskl svůj rukopis malajskému Sepangu, následovaly další nové tratě v Bahrajnu a Šanghaji, vedle toho také stál za přestavbou Nürburgringu a Hockenheimu. Někteří lidé namítají, že Tilkeho okruhy jsou poněkud stereotypní, základ tvoří jedna nebo dvě delší rovinky zakončené ostrou zatáčkou, což má zvýšit možnosti předjíždění, zbytek okruhů obsahuje spíše nudné zatáčky.
Charakteristický prvek dlouhých rovinek zakončených ostrou zatáčkou najdeme v podobě první a dvanácté zatáčky i na Istanbul Otodromu, jak zní jeho oficiální název, jinak je ale okruch dimenzovany jinym zpusobem. Jsou zde prvky, které připomínají nejnáročnější okruhy světa, které jsou mezi jezdci velmi oblíbené