Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jarno Trulli

30. 4. 2006

Datum narození: 13.7.1974                                 

Místo narození: Pescara                                  Obrazek

Bydliště: Svatý Mořic

Výška: 173 cm

Váha: 60 kg

Stav: ženatý, manželka Barbara

Děti: syn Enzo, Marco

Hobby: vinařství, muzika, motokáry

Oblíbené sporty: plavání, tenis

Oblíbené jídlo: pizza

Oblíbené pití: Coca Cola

Hudba: rock, pop

Kariéra:

1983 - 1995 motokáry

1995 F3 (M Německa, 6 závodů, 4. místo)

1996 F3 (M Německa, 1. místo)

1997 F1 Minardi a Prost (13 závodů, 15. místo, 3 b.)

1998 F1 Prost (15. místo, 1 b.)

1999 F1 Prost (11. místo, 7 b.)

2000 F1 Jordan (10. místo, 6 b.)

2001 F1 Jordan (10. místo, 9 b.)

2002 F1 Renault (8. místo, 9 b.)

2003 F1 Renault (8. místo, 33 b.)

2004 F1 Renault a Toyota (6. místo, 45 b., 1 vítězství)

2005 F1 Toyota (7. místo)

2006 F1 Toyota

2007 F1 Toyota

Jarno je několikanásobným italským, evropským a také světovým motokárovým šampionem. Výčet jeho úspěchů v této kategorii nemá mezi piloty F1 obdoby. Proto byl považován za budoucí hvězdu F1 dřív, než si vůbec vyzkoušel první školní formuli. Debut v roce 1995 v německém mistrovství F3 ale prognózy potvrdil. Ihned se zařadil mezi nejrychlejší a o rok později už získal bez problémů titul. Všiml si ho i šéf týmu Benetton Flavio Briatore a uzavřel s ním sedmiletou manažerskou smlouvu. Jarno díky tomu několikrát testoval formuli 1 a pro rok 1997 získal angažmá u Minardi. Dlouho tam ale nezůstal, protože po šesti závodech nahradil u Prostu zraněného Panise a u francouzské stáje získal angažmá i na rok 1998. V té době ale šla forma týmu čtyřnásobného mistra světa z kopce a jediným světlým okamžikem celého dvouletého účinkování u Prostu bylo druhé místo v GP Evropy 1999. To už měl Jarno namířeno k Jordanu, ale i tady nastoupil k týmu, který se výkonnostně vydal směrem dolů. S nespolehlivým vozem dokázal občas zazářit aspoň v tréninku. Koneckonců, právě kvalifikace byla vždy jeho silnou stránkou. Flavio Briatore, který se mezitím vrátil do role šéfa týmu Benetton (mezitím odkoupeného Renaultem), poskytl Jarnovi konečně kvalitní angažmá v roce 2002. Zpočátku to sice vypadalo na další šlápnutí vedle, ale pak se žlutomodré vozy zkačaly dostávat do formy. V sezoně 2003 posbíral Jarno 33 bodů, což bylo víc, než za celou předchozí kariéru. V roce 2004 jel o svou budoucnost, nevyrovnané výkony a kritika týmových pořádků ho ale u Renaultu stály místo. Ještě tutéž sezonu nastoupil v barvách Toyoty...

Začátek sezony 2005 se italskému jezdci opravdu povedl. V prvních pěti závodech čtyřikrát bodoval a třikrát se postavil na stupně vítězů. Pak ale přišel útlum a další stupně vítězů už vybojoval jen Ralf Schumacher. Jarno se musel spokojit se čtvrtými a pátými místy. Na konci sezony se mu navíc auto ovládalo vysloveně špatně, v Japonsku vůbec nedokázal vůz přizpůsobit svému jezdeckému stylu a ani v Číně nebyl spokojen. Nakonec tedy o dva body za svým týmovým kolegou zaostal, přesto mohl být se sezonou spokojen. Po nepříjemném konci u Renaultu se u Toyoty cítil opět jako potřebný a ceněný jezdec. 

Jarno od A do Z

Adriatic: Jarno se narodil v Pescaře u pobřeží Adriatic. Italská grand prix se tu jezdila v padesátých letech minulého století.

Briatore: Jarnův bývalý manažer a šéf u stáje Renault, se kterým se Jarno zná již přes 10 let.

Cartography: Jarnův technický cit někdy odhalí problém na motoru, který nemůže zaznamenat telemetrie.

Downcas (sklíčenost): Jarno přiznal, že si smůlu a neúspěch bere až moc k srdci (zvláště na konci sezony 2003)

Enzo: jméno Jarnova otce, který také závodil na motokárách, a také jméno jeho syna.

Fiat: Kromě svého služebního vozu má Jarno pouze jeden vůz - Fiat 500 z roku 1962, který nechal zrenovovat.

Gadgets (přístroje): Jarno miluje přístroje jako PDA, laptopy, mobilní telefony, GPS... a chce stále víc!

Home sweet home: Jarno koupil v Pescaře nádherný dům pro své rodiče. V suterénu má svůj byt.

Incredible! (neuvěřitelné!): Tak Jarno popsal svou reakci na své první vítězství v Monacu.

Juke-box: Jarno si zamiloval jukebox z roku 1950 a také si ho koupil.

Karting: Jarno je mnohonásobný mistr světa v motokárách a jezdí na nich vždy, když má čas. Sám vyrábí motokáry pod značkou Trullikart.

Lucio: Přítel, rádce, manažer a bývalý motokárový mechanik, který s Jarnem jezdí na většinu závodů.

Motorbike: Jedna z Jarnových slabostí. Má ji v Itálii a za rok najezdí jen pár set kilometrů.

New York: Jarno běžel známý New Yorský maraton.

Objectives (cíle): Pokud si na dráze nebo v životě vytyčí určitý cíl, nikdo ho nezmění.

Pasažér: Nesnáší jízku v silničním provozu a vždy nechá někoho řídit.

Qualifying: Excelentní pro kvalifikace. "Muž jednoho kola"

Refuelling (dotankování): Když byl Jarno malý, nechtěl jíst. Jeho matka ho posadila na tříkolku, napodobila zvuk motoru a Jarno v každém kole zastavoval u stolu k dotankování jídlem!

Signature (podpis): Hned jak uměl psát, se Jarno naučil podpis. Už tehdy cvičil autogramy.

Tequila: Jméno Jarnova boxera

Understudy (náhradník): Jarno nahradil v roce 1997 u týmu Prost zraněného Panise. V Rakousku vedl 37 kol, než ho zastavila porucha motoru.

Víno: od roku 2000 pěstuje velmi kvalitní červené víno Montepulciano d' Abruzzo.

Wokingham: město, ve kterém Jarno žil.

XXL: Míra jeho talentu a popularity v paddocku.

Yacht: Jako jeden z mála jezdců F1 nevlastní Jarno jachtu.

Zero (nula): Počet jeho nepřátel!