Rozhovor: Pat Symonds
Pate, Nelson Piquet v Německu dosáhl pro tým Renault na první umístění na stupních vítězů v této sezoně. Celý tým musí být potěšen...
"Očividně byl tento výsledek vítaný, že jsme získali body. Doposud se v této sezoně zdálo, že jsme hovořili o nesplněných slibech o voze, a přestože štěstí hrálo v tomto výsledku svou roli, rozhodně cítíme, že nás to povzbudilo po posledních závodech, kde štěstí nebylo na naší straně."
"Je to skvělé pro Nelsona, protože měl v první polovině sezony těžké časy. Rozhodně doufám, že je to pro něj zlomový bod. Musíme být ale realističtí, před námi je stále těžký boj, Toyota a Red Bull jsou stále silné a my tedy musíme tvrdě pracovat. Přinejmenším jsme ale posbírali pěkný balík bodů a výkonnost vozu by nám měla dovolit bojovat o čtvrté místo v šampionátu."
Jaký přínos očekáváte od tohoto výsledku, co se týče Nelsonovi jistoty pro zbytek sezony?
"Velmi často se zdá, že když má jezdec náročný začátek kariéry a pak dosáhne dobrého výsledku, jako by ho pak už nic nemohlo zastavit. Viděl jsem, jak se to stalo mnohokrát dříve a doufám, že stejné to bude i s Nelsonem, protože víme, že má schopnosti a víme, jak rychlý je. Měl daleko od toho, aby se mohlo hovořit o tom, že tlak na něj byl pro něj tento rok dost náročný - výsledek na Hockenheimu je pro něj ale skvělou reakcí."
Co znamená pódium pro morálku týmu?
"Myslím, že to všechny nakoplo, protože nezáleží na tom, jak silný jste jako tým, dobrý výsledek je vždy skvělým povzbuzením. Myslím si ale také, že tým to bere s rezervou, protože přijímáme, že naše auto potřebovalo štěstí, abychom se dostali na druhé místo. Víme, že realisticky je naší výzvou boj s BMW, a na to se musíme zaměřovat. Cítíme ale stejně tak, že body nasbírané v Německu jsou určitou náhradou za zklamání z předchozí části sezony."
Fernando měl závod plný událostí, štěstí ale nebylo na jeho straně. Zrekapitulujte pro nás jeho víkend...
"Byl to náročný závod pro Fernanda. Možná jsme společně nedostali z vozu to nejlepší během víkendu, auto nebylo snadné na řízení a bylo těžké řídit ho v těsné blízkosti ostatním. Takové šťastné zlomy, jaké prožil Nelson, Ferdnanda minuly. Takže to je jedna z věcí k zapomnění, jsem si ale jistý, že se vrátí silnější v Maďarsku. Víme, co auto dokáže, a víme, co dovede Fernando."
Když se podíváme na tento závodní víkend, můžete nám říci něco o vašich výzvách pro závodění na Hungaroringu?
"Je to náročná trať, která je často dost špinavá při prvním dni tréninků, takže strávíte hodně času se smýkajícím se vozem - nedotáčivostí ve středu zatáček a přetáčivostí na vjezdu a výjezdu. Musíte se ale udržet a počkat dokud trať nebude připravena pro vás. Co se týče přítlaku, je to trať pro vysoký přítlak, tvrdý na pneumatiky kvůli místům při trakci a pomalým zatáčkám. Těsná trať a klikatá povaha trati dělá předjíždění extremně náročné, takže postavení na startu bude pro oba vozy všech týmů větší prioritou než obyčejně."
Zdroj: F1 Sports