Rozhovor s Nelsonem(210)
Po skvělém výsledku, kdy jste poprvé vystoupal na stupně vítězů, jste zpět v tvrdé práci. Jak vypadají testy?
"Zdají se být obyčejné. Je to stejné jako jiný testovací den. Obyčejně toto není zrovna nejlepší čas k testování v roce, protože je opravdu horko a vy zde máme střední a měkké pneumatiky, takže nevydrží žádnou větší vzdálenost. Je to pro nás náročné. Neděle byla dobrá, v pondělí se ale probudíte a nic se nezmění."
Co pro vás znamená první umístění na stupních vítězů?
"Samozřejmě jsem měl docela štěstí v neděli, je ale dobré dokončit na stupních vítězů v mé nováčkovské sezoně. Mnoha jezdcům se to nepodaří, já chci ale více. Myslím si také, že můžeme dokázat více, takže je to dobré."
"Na konci dne se počítají body a stupně vítězů. Nezáleží na tom, jestli máte obrovské štěstí nebo smůlu. Z tohoto pohledu to bylo dobré."
Ulevilo se vám po náročném startu sezony, který jste měl?
"Tak trochu možná ulevilo. Nedělal jsem nic jinak, prostě jsem pracoval jako kdykoliv jindy, jak jsem to znal. Měl jsem prostě trochu štěstí v závodě, auto bylo dobré a podmínky v pohodě. Nemyslím si, že se to hodně změní."
"Pro lidi, kteří sledují čísla, to ano. Nicméně pro ty, kteří mě znají, zůstává situace stejná, i přes umístění na bedně."
Cítil jste, že vaše výkonnost v tomto roce před umístěním na pódiu nebyla dle očekávání?
"Výkonnost je stejné před tím a potom. Každým závodem se učím něco dalšího, pokud by se ale vůz porouchal dvě kola před koncem, pak by nikdo nic neřekl. Neřekli by, že se Nelson zlepšil – řekli by, že se nic nezměnilo, takže je trochu hloupé mluvit o změnách, protože jsem měl trochu štěstí. Každý si myslí, že jsem se změnil a stal se dobrým jezdcem, to se ale nestalo."
Berete to ale tak, že bylo Německo jedním z vašich nejlepších závodů? Byl jste v poslední části závodu hodně silný?
"Byl to velmi dobrý stint. Byl jsem nadšen z vozu i s jeho chováním na měkkých pneumatikách, protože mě Ferrari nemohlo dohonit, takže jsem byl prostě nadšen. Za normální situace by měkké pneumatiky přinesly pokles, auto by získalo vysokou přetáčivost a Ferrari by mně bylo blíže. Takže jsem byl nadšen s ovládáním vozu v závodě."
Je to dobré znamení pro druhou část sezony?
"Další závod žádné pódium neočekávám. Bude to stále hodně náročné a dost tvrdé. Stále to bude obyčejné, s náročnou kvalifikací. Nezmění se to moc v dalším závodě."
Kolik ztrácí Renault na přední týmy?
"Naše ztráta je na ně stále velká, záleží trať od trati. Někde ztrácíme více, jinde méně. Pokud budu moci získat body v Maďarsku, budu velmi spokojený."
Zdroj: F1 Sports