Nastavení monopostu F1 pro VC Německa
Starý Hockenheimring byl vysokorychlostní okruh, ale úpravy provedené v posledních letech z něj udělaly trať pro středně vysoký přítlak. S nastavením vozu je třeba nalézt rovnováhu mezi dlouhou zadní rovinkou a pomalou sekcí u stadiónu na konci kola.
Aerodynamika
Poslední generace Tilkeho okruhů bývá charakterizována dlouhými rovinkami, za kterými následují pomalé zatáčky a vlásenky. Navrženo to tak bylo kvůli předjíždění. Na Hockenheimu je velmi dlouhá zadní rovinka, kde je nutná dobrá vysoká maximální rychlost, aby jezdec ubránil pozici před soupeři, nebo aby je případně mohl předjet. Na druhé straně je třeba dobrý grip ve středně rychlých a pomalých zatáčkách. Přítlak bude proto kompromisní, týmy většinou volí střední úroveň.
Brzdy
Okruh je velmi náročný na brzdy, má podobné nároky jako Bahrajn. Klíčová je stabilita při brzdění, hlavně před zatáčkou č. 6, kde je snadné zablokovat kola, zvlášť bez elektronických asistentů řízení. Týmy se proto v předcházejících testech zaměřili na správné nastavení brzd a jejich chlazení.
Zavěšení
Zde znovu hrají roli dlouhé rovinky a pomalé zatáčky. Vůz může být nastaven poměrně měkce, protože nedochází k významným změnám směru jízdy ve vysokých rychlostech. Vpředu bývá nastavení tvrdší než vzadu, aby měl vůz dobrou trakci na výjezdu z pomalých a středně rychlých zatáček. Nejdůležitější místo brzdění je před zatáčkou č. 6.
Pneumatiky
Okruh je na pneumatiky poměrně náročný a Bridgestone proto přiveze tvrdou a medium směs ze své nabídky. Pneumatiky nejsou namáhány tolik v zatáčkách, ale především při tvrdém brzdění a zrychlování. Týmy budou na Hockenheimu závodit poprvé s touto generací pneumatik Bridgestone, proto jejich vyhodnocení věnovaly v testu minulý týden mnoho času. Na Hockenheimu se v červenci dají očekávat vysoké teploty, což spolu s nároky okruhu může znamenat rychlé opotřebení zadních pneumatik, či jejich drolení, které může způsobit nestabilitu vozu.
Motor
Současný Hockenheim již není tak náročný na motory, ale 63 % okruhu na plný plyn je zhruba průměrná hodnota letošního kalendáře. Na okruhu téměř nejsou rychlé zatáčky, takže největší nároky jsou na motor kladeny na zadní rovince. Motor potřebuje dobře pracovat v nízkých otáčkách, aby vůz vystřelil z pomalých zatáček. Možnost vysokých teplot nutí týmy věnovat zvýšenou pozornost chlazení motorů, ale pro současné zmrazené osmiválce by to neměl být problém.
Zdroj: F1 Sports