Nastavení monopostu F1 pro VC Maďarska
Hungaroring nabízí mnoho výzev pro jezdce i inženýry. Na okruhu nejsou rychlé zatáčky, takže týmy jezdí s nejvyšší možnou úrovní přítlaku, zatímco hlavní starost inženýrů představuje dobré chlazení v obvykle vysokých teplotách. Vysoké letní teploty ztěžují život také jezdcům, kteří musí být ve vrcholové fyzické kondici, aby uspěli v závodě, v kterém mají během 70 kol jen málo příležitostí si odpočinout. ¨
Aerodynamika
Hungaroring má 14 zatáček a jediná pořádná příležitost k předjíždění bývá na začátku kola před první zatáčkou. Kromě této rovinky, která měří něco přes 700 metrů, je okruh složen z pomalých až středně rychlých zatáček, před kterými se krátce brzdí, kvůli čemuž je předjíždění téměř nemožné. Důsledek je ten, že všechny týmy jedou s maximálním přítlakem, který je podobný, pokud ne úplně stejný jako v Monaku. Cílem je optimalizovat rychlost v zatáčkách, brzdění a trakci. Maximální rychlost na rovince jen zřídka přesáhne 300 km/h.
Zavěšení
Mechanický grip je na takto pomalém okruhu důležitý faktor a týmy obvykle používají měkčí nastavení vozu, aby mechanický grip zlepšily. Jezdci chtějí vůz, který dobře reaguje na jejich povely v pomalých sekcích, s dobrou trakcí na výjezdu ze zatáček, což týmy obvykle vede k tvrdšímu předku a měkčí zadní části. Nicméně, je třeba pečlivě monitorovat opotřebení pneumatik, hlavně je třeba se vyhnout přetížení měkčí směsi.
Pneumatiky
Bridgestone přiveze měkkou a super měkkou směs ze své nabídky 2008, stejně jako tomu bylo v Monaku a Kanadě. Nízký grip spolu s absencí rychlých zatáček tuto volbu umožňuje. Jak se již stalo zvykem, výzvou bude u pneumatik mít pod kontrolou drolení nejměkčí směsi, se zvětšujícím se nánosem gumy na trati by tento problém měl být menší a menší. Data získaná v průběhu tréninků určí, zda bude vhodné použít super měkkou směs pro většinu závodu, zatímco chladnější teploty či noční déšť by vše ještě více zkomplikovaly.
Chlazení
Další důležitý parametr představuje dobré chlazení mechanických částí vozu. I když jsou schopnosti vozu dobře známé, je třeba věnovat pozornost dobrému chlazení při použití vysokého přítlaku. Tomu byla věnována zvláštní pozornost v aerodynamickém tunelu a na okruhu dojde k dalšímu ladění, aby chlazení představovalo co nejmenší penalizaci ve výkonnosti.
Motor
Nejdelší úsek na plný plyn sotva přesáhne 10 sekund a pouze 56 % kola jezdci stráví na plynu, takže se nejedná o náročný okruh na motory. Ze 14 zatáček se 5 jede na druhý rychlostní stupeň kolem 100 km/h. Na rozdíl od Monaka, kde auta jezdí neobvykle pomalu ve vlásenkách, minimální rychlost na Hungaroringu je asi 90 km/h. To znamená, že motory stráví většinu času v relativní úzkém okně mezi 100 až 250 km/h a blízko sobě posazené rychlostní stupně mají za úkol optimalizovat výkon právě v tomto rozmezí. Jako na každém okruhu, kde jsou pomalé zatáčky, je důležitý dobrý točivý moment, aby vozy vystřelil vpřed.
Zdroj: F1 Sports