Nastavení monopostu F1 pro VC Evropy
Nový městský okruh je situován v oblasti přístavu ve Valencii a je složen z 25 zatáček. Trať je lemována betonovými zdmi, má pomalé i rychlé sekce a je dostatečně široká na to, aby se na ní dalo předjíždět. Důležitá bude maximální rychlost a stabilita při brzdění, stejně tak mechanický grip v pomalých a středně rychlých zatáčkách.
Aerodynamika
Týmy použijí relativně nízký přítlak, podobně jako v Montrealu pro GP Kanady. Je to možné také z toho důvodu, že okruh nemá rychlé zatáčky a maximální rychlost je důležitá na zadní rovince. Nicméně, týmy definitivně určí nastavení aerodynamiky až v pátečních trénincích, vše bude záležet také na úrovni gripu povrchu trati.
Brzdy
Očekává se, že okruh bude zvlášť náročný na brzdy, zhruba stejně jako Bahrajn. Na několika místech se bude brzdit z rychlostí přes 300 km/h, například před zatáčkami č. 12 a 17, které jsou pomalé a jedou se na druhý rychlostní stupeň, což bude znamenat mnoho energie v brzdách. Chlazení brzd si také vyžádá zvláštní pozornost, týmy budou muset použít relativně velké přívody vzduchu k brzdám.
Obecné nastavení
Jezdci potřebují vyvážený vůz, který dobře reaguje a mění směr jízdy. Jako vždy je však potřebný kompromis s dostatečně měkkým zavěším, které poskytne dobrý grip v pomalých zatáčkách. Na okruhu je několik obrubníků, které můžou jezdci využít, hlavně na výjezdu ze zatáček, ale dokud jezdci nevyjedou na trať, dají se jen těžko předvídat dopady, které budou mít na nastavení vozu. Důležitá je také stabilita při brzdění, hlavně na konci rovinek, aby jezdec nezablokoval kola na trati, kde je jen malý prostor pro chyby.
Pneumatiky
Bridgestone přiveze měkkou a super měkkou směs ze své nabídky, stejně jako tomu bylo v maďarské GP. Nejměkčí směsi nabídnou dobrý grip na trati, která bude pravděpodobně velmi kluzká na začátku víkendu. Nicméně, stejně jako na ostatních dočasných okruzích by se měl povrch v průběhu víkendu zlepšovat a zrychlovat se zvětšujícími se nánosy gumy. Týmy zatím nemají žádná data, takže vyhodnocení pneumatik a abrazivity asfaltu bude patřit mezi priority pátečních tréninků.
Motor
Kombinace rovinek, pomalých šikan a vlásenek znamená, že motor bude využíván stylem stop-start. Zhruba 54 % kola se pojede na plný plyn, což je pod průměrem sezóny, takže okruh nebude na motory příliš náročný. Klíčem pro dobrý čas na kolo je vrcholový výkon, ale dobrý točivý moment pomůže vozu při nabírání rychlost z pomalých zatáček. Důležité bude dobré vyvážení vozu, aby nedocházelo na výjezdu z pomalých zatáček k nedotáčivosti, aby jezdci mohli šlápnout na plyn co nejdříve.
Zdroj: F1 Sports